Mijn top 5 spaartips

Dagobert 1
@bron

Ik ben een student en net zoals vele andere studenten, spaar ik graag mijn geld voor een grote reis. Wat doe je dan als toch een zomer lang wil weggaan en wil feestvieren? Ik som hier mijn tips op, wie weet heb je er toch wat aan?

1. Social Deal

Ik ga meteen met mijn beste tip beginnen: Social Deal. Het is een site zoals Groupon, waar je bonnen aan voordeeltarief kan kopen. Ik heb er al een paar keer gebruik van gemaakt, zo ben ik al eens ribbekes à volonté gaan eten voor €10. Niet mis he! Van plan om veel op restaurant te gaan? Zin in wat wellness? Check dan zeker deze site!

Hierbij moet ik nog wel iets zeggen: check ook zeker hoeveel het zou kosten zonder de bon. Ik heb al gemerkt dat ze soms je voordeel overdrijven. Zo staat er bijvoorbeeld ‘Spaar €20 uit!’ terwijl het misschien maar om €10 gaat. Maar goed, een korting blijft een korting he!

2. Haal je studentenkaart boven

Deze tip geldt uiteraard enkel voor de studenten onder ons. Je krijgt vaker korting dan je denkt en het is beter het toch altijd eens te vragen. Een nee heb je, een ja kun je krijgen.

3. De belangrijkste zaken zijn gratis

Geen zin om veel uit te geven? Er zijn genoeg activiteiten die gratis zijn, zoals bijvoorbeeld sterren kijken, babbelen, lekker thuis een filmpje kijken,… Je kan al geld besparen door niet op café te gaan, maar door gewoon lekker thuis iemand uit te nodigen. Een grote fles cola kost immers evenveel als een glaasje cola op café. Er zijn ook heel wat festivals die gratis zijn. Check ze zeker op de site van de stad.

4. Neem enkel betaalbare items mee in het pashokje

Het is mijn gouden tip voor als ik kleren ga shoppen. Ik neem alleen maar kleren mee naar het pashokje waar ik budget voor heb. Op die manier kan ik op elk kledingstuk verliefd worden.

5. Zorg voor een ‘tijdelijke twee beheerder’

Als ik krap bij kas zit, meld ik dat steeds aan een vriendin. Als het echt een hele goeie vriendin is, dan herinnert ze me aan mijn huidige financiële status en dat werkt echt goed voor mij. Vaak luister ik toch niet naar mezelf, haha!

(Maar leef ook een beetje)

Ik kan soms heel gierig uit de hoek komen. Toch ben ik dan ook weer van het principe dat je een beetje moet leven. Rijk sterven zou zonde zijn, vind ik.

Heb jij nog spaartips voor mij?

Groetjes

Victoria

 

 


19 reacties op ‘Mijn top 5 spaartips

  1. Wat ik ook vaak hoor is ruilen onder elkaar.
    Dat kan gaan van boeken maar ook kleding zo spaar je plaats maar ook geld uit.
    Zeker voor deze mensen die het echt niet breed hebben.

    Aum Shanthi

    Geliked door 2 people

  2. Wat ik doe om impulsaankopen te vermijden: als ik iets wil dat ik eigenlijk niet echt nodig heb, noteer ik het op een lijstje (op mijn gsm via “Keep”). Om de zoveel tijd bekijk ik dat, en schrap ik daar dingen van. En soms ga ik effectief over tot de aankoop, als het er tegen dan nog hangt tenminste. 😉

    Geliked door 1 persoon

  3. Dit zijn super-saving tips.
    Voor bestellingen we kijken er vaak om bonnen te verlossen – de moeite waard!
    Sorry – ich hoffe du verstehst das 😆
    Liebe Grüße
    Elen

    Geliked door 1 persoon

  4. Tweedehands winkeltjes en dan eventueel dingen net iets veranderen zodat ze helemaal bij je passen (of bij degene aan wie je iets cadeau wilt doen), dingen zelf maken of bakken. Zoiets samen doen is vaak al leuk zelfs wanneer het resultaat minder is 🙂 . Ik hoop dat je straks genoeg hebt voor die vakantie. groetjes, Hanneke

    Geliked door 1 persoon

  5. Ik stort steevast elke week automatisch een klein bedragje naar mijn spaarrekening. Omdat het maar om een klein bedrag gaat merk je er niks van en heb je ook niet het gevoel dat het mist. Zo spaar ik over een hele maand toch een leuk bedrag bij elkaar zonder dat ik alles steeds heen en weer moet schuiven.

    Groetjes Shelan

    Geliked door 1 persoon

Plaats een reactie