Haast en spoed

Snel op de fiets. Nog maar een halfuur voor de film gaat beginnen. We zijn er nog niet, we hebben nog geen tickets, waarschijnlijk file aan de toiletten… Mijn vriend en ik haasten ons naar de bioscoop. Wonder woman stond op het programma.

“Schat, kijk eens om je heen.” Ik draai mijn hoofd en zie een prachtige gele lucht die de hemel bedekt. Zoiets heb ik nog nooit gezien. Maar ik kan er niet lang van genieten, onze Quality time!

“Zou je geen foto nemen, schat?” Nu moet je weten dat mijn vriend meestal foto’s nemen vreselijk vindt. Als ik hem zijn zin zou geven, zouden we na drie jaar drie foto’s hebben. Ik schrok dan ook een beetje van zijn uitspraak.

Zo gezegd zo gedaan. Ik stapte af, nam snel een foto en vertrok terug. En de film? Die haalden we nog.

Zo zie je maar. Geen haast, geen spoed en alles kwam toch nog goed.

23 thoughts on “Haast en spoed

Geef een reactie

