Heb je een fiets? En manieren?

ET fiets
@bron

Vandaag wil ik wat kwijt, in verband met fietsers. Ik heb een rijbewijs, maar toch verkies ik nog steeds mijn fiets boven de auto. Zelfs de trein krijgt voorrang van mij. Omdat ik dus redelijk wat fiets, wil ik dus even mijn grootste frustraties over fietsers kwijt. Vele van hen deed ik zelf, toen ik nog jonger was. Ik wil niemand beledigen, enkel op mijn sarcastische manier frustraties tonen. Ik ben immers zelf verre van een perfecte fietser.

1. Fietspaden langs twee kanten? Dan heb ik meer opties om te fietsen!

Nee. Elke kant heeft een functie en stop met aan de verkeerde kant te rijden.

2. Ik ben een amateur wielrenner en daarom fiets op de baan van 70 km/u naast het fietspad zoals in de Tour de France

Ik kan een hele blog vullen met ergernissen die ik heb omtrent wielertoeristen. Ik ben er nog niet zoveel sympathieke op de baan tegengekomen. Dit is een van mijn ergernissen. Op de baan rijden, het verkeer vertragen en enkel omdat Chris Froome ook nooit op een fietspad rijdt.

3. Ogen? Die twee witte bollen in mijn gezicht die ik gebruik om naar mijn gsm te staren?

Ja die twee en hou ze op de baan. Ik heb al te vaak bijna een fietser aangereden omdat die in de tegengestelde richting reed en me niet zag. Achter je kijken is een bonuspunt van mij.

4. Beste autobestuurder, ruik naar waar ik ga fietsen

Ik hou van verrassingen, maar niet van een fietser. Alsjeblieft, steek je arm uit als er achter je iemand rijdt (fiets of auto) en verras me niet met een onverwachte beweging.

5. Klant is koning en fietser is keizer

Ik zie heel wat fietsers die door het rood rijden, zonder handen rijden (en in de tussentijd op de gsm zitten), tussen auto’s zigzaggen en nipt mensen ontwijken. Alsjeblieft. Wees een heer in het verkeer. (Geldt ook voor dames, maar daar rijmde niks op)

Aan de Amsterdammers: Hoe houden jullie het vol? Ik ben nog maar één keer in die stad geweest maar bijna vijf keer aangereden door een tweewieler. Ik wil tips!

Herkenbaar?

Groetjes Victoria

28 thoughts on “Heb je een fiets? En manieren?

  1. Ik ben het er mee eens! Ik erger me het meest aan de fietsers als ik rijd. Ook ik heb mijn rijbewijs en de fietsers beseffen gewoon niet hoe gevaarlijk ze bezig zijn! Fietsers zijn beschermd, nou dat hebben ze volgens mij goed door… Hoe vaak ik wel niet moet uitwijken voor die mensen omdat ze zelf niet uitkijken, amai

    Liked by 1 persoon

  2. ha die Victoria
    als oud Amsterdammer , nee niet in leeftijd , ik ben nog een jonge god
    zeker als ik fiets of wandel
    nee ik ben er al heel lang weg , dus vandaar het oud 🙂
    maar als ik er fiets is dat gelijk weer als toen
    maar anders houd ik mij keurig aan de regels en zal geen jij omschrijft ook maar bij me opkomen om te doen
    en ja dan erger ik mij daar ook aan
    fijne avond groet

    Liked by 1 persoon

  3. Als fietser vraag ik toch, komt er ook een artikel over autobestuurders? 😉 hahaha. Ik begrijp de gevaarlijke situaties, maar hoe vaak een auto gewoon doorreed terwijl een fietser overstak met groen licht… flink geschrokken met een paar kindjes op de fiets. Denk dat het gedrag in het algemeen vrij asociaal is.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

