Het blotevoetenpad te Zutendaal

Een tijdje geleden kan ik weer iets van mijn bucketlist afschrappen: het blotevoetenpad! Dat kan je doen in Zutendaal, het nationaal park Hoge Kempen. We deden het met een hoop vriendinnen dus dat maakte de ervaring wel leuker. Hoe was het? Dat leg ik nu uit!

De ondergrond

IMG_20170720_214504.jpgHet concept gaat als volgt: je loopt op je blote voeten over verschillende ondergronden gedurende het hele parcours. Kleine houten blokjes, steentjes, zand, dikke keien, water en modder! Dat laatste was echt super leuk. Lekker vettig ook. Het klinkt soms pijnlijk, maar dat is het zeker niet. Aangenaam voor ouders met kinderen, of zoals wij: een hoop twintigers. Ik vind het persoonlijk al minder aan te raden voor (misschien wat oudere) mensen met knieproblemen. Sommige stukken zijn heel stijl en moeilijk. Ik zag af en toe een oma wat sukkelen.

Het uitzicht

Onderweg kom je een uitkijktoren tegen met een prachtig uitzicht! Ik ga hier de foto’s voor zich laten spreken.

IMG_20170716_143023046.jpgIMG_20170716_143028566_HDR.jpg

Conclusie?

Het was heel tof als groepsactiviteit. Het kostte slechts €4 dus de prijs valt ook goed mee. Uiteraard zijn er ook na het pad kraantjes om je voeten af te spoelen. De prijzen in de cafetaria zijn ook heel schappelijk. Ik zou het dus zeker aanraden als uitstapje!

Hebben jullie al eens een blotevoetenpad gedaan?

Groetjes

Victoria

12 thoughts on “Het blotevoetenpad te Zutendaal

Geef een reactie

