Herbeleef eens een kinderherinnering

Rolschaatsen, inline skates, rollerskates, skeelers,… Ik snap nog steeds het verschil niet, maar in ieder geval: ik hield ervan! Ik had dan ook mijn eigen inline skates. We wonen in een doodlopende straat en dus speelden we zonder problemen op straat. De buurjongens en -meisjes waren ongeveer mijn leeftijd en hadden ook allemaal inline skates. Ik kan me mijn jeugd niet inbeelden zonder.

Ik heb mijn rolschaatsen kapot gespeeld. Letterlijk. Een wieltje viel eraf en gedaan was de fun. De winkel wou hen niet meer maken en ze gingen de kast in.

27 mei 2017 dacht ik terug aan die mooie tijden. Ik haalde ze van onder het stof en een schok van melancholie ging door me heen. Ik merkte op dat enkel een vijs (schroef) ontbrak. Met andere woorden, ze zijn in mijn opinie nog te maken. Ik waagde het erop en ging ermee naar een skatewinkel.

Op 10minuten had de jongeman de vijs terug in mijn inline skates en tadaaa gerepareerd! Ik voel me echt opgelucht!

Wanneer de hitte wat verdween, trok ik ze aan en ging een toertje skaten.

Het voelde heerlijk! Ik voelde me opnieuw 12!

Welke herinnering zouden jullie graag nog eens willen herleven?

Groetjes,

Victoria

28 thoughts on “Herbeleef eens een kinderherinnering

  1. Heb er zoveel herinneringen maar daar blijft het ook bij.
    Alhoewel ik het gisteren nog had met iemand over het sentimentele van de tijd van toen.
    Omdat hij ook daar opgroeide. De mooiste verhalen kwamen terug naar boven. πŸ™‚

    Aum Shanthi

    Liked by 1 persoon

  2. ik heb vele mooie herinneringen
    en via een FB site ook weer contact met de kinderen uit mijn straat – school en buurt , prachtig
    fietsen deed ik toen , doe ik nog net als wandelen
    alleen het schaatsen ( ijs ) is er niet meer bij
    zie je op een klinkerweg , op asfalt gaat het toch beter
    enne ik mis de elleboog beschermers hihi , viel me gelijk op omdat de knie en hand beschermer er wel zijn
    veel rij plezier

    Liked by 1 persoon

  3. ik ben blij voor je dat dit schaatsen je weer/nog bevalt
    kom er veel tegen op de fietspaden en zelfs rivier dijken
    die zijn zo aan het trainen voor de wintertijd en hopen op veel ijs in de slapen en plassen
    oeps , die zijn dus gekrompen in al die tijd πŸ™‚

    Liked by 1 persoon

  4. Zitten prutsen op msn messenger, man dat heb ik veel gedaan. En playbacken voor de spiegel, haha, dat ook. Skaten heb ik eigenlijk nooit gedaan, ik wist op voorhand dat ik geen natuurtalent ben ;-).

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

