Bekijk het eens negatief!

Ik teken heel graag en vandaag heb ik me eens gewaagd aan een experiment. Ik heb geprobeerd om een negatieve tekening te maken. Het is dus een tekening die nogal raar lijkt op het eerste zicht, maar na het gebruik van een filter volledig logisch lijkt.

Hoe kom je erop?

20170507_224752-COLLAGE
Toeval?

Ik had onlangs een tekening gemaakt van Beauty and the Beast en tijdens het scrollen van de filters kwam ik op de ‘negatief’. Die heb ik nog nooit in mijn hele leven gebruikt. Plots viel het me op dat Beauty and the Beast hun kleren omgekeerd waren. Erg grappig effect en ik begon me af te vragen of dit misschien de intentie van de tekenaars was?

In ieder geval gaf het me even later het idee om zelf eens aan de slag te gaan met de negatieve filter. En zo kwam ik dus op het gekke idee.

Het proces

Ik nam alle kleuren die ik nodig had om Belle te tekenen. Bruin voor haar haar, geel voor20170508_131810-COLLAGEย de jurk, rood voor de roos, groen voor de steel en roze voor haar huid. Vervolgens bewerkte ik de foto in negatief en probeerde de negatieve kleuren eens te tekenen. Zo kwam ik er achter dat als je mooi rood wil, je neongroen nodig hebt.

Het resultaat

De tekening ziet er dus hartstikke lelijk uit. Belle heeft groene armen en blauw haar. Maar met de filter ziet hij er zo uit:

20170508_133654-COLLAGE20170508_133730-COLLAGE

Wat denken jullie ervan? Aan alle creatievelingen onder mijn volgers, ik daag je uit om het ook eens te proberen, het is echt heel leuk om te doen!ย 

Groetjes,

Victoria

16 thoughts on “Bekijk het eens negatief!

Geef een reactie

