Vreemde gewoontes tag

Lien van Fit met Lien heeft deze tag zelf bedacht in een van haar vorige blogs en ik vond hem zo leuk dat ik hem wou overnemen. Check zeker haar blog, want die is gewoon echt leuk om te lezen. Interessante weetjes over sporten en leuke interviews. Wat wil een mens nog meer?

Wat is je slechtste eetgewoonte?

Chips. Elke keer wanneer ik chips zie, vreet ik ze allemaal op. Zoals ze in Antwerpen zouden zeggen ‘gene zwans’. Ik schrok ze naar binnen. Ik herken mezelf gewoon niet meer.

Hoe moet jouw tafel altijd gedekt zijn?

Wel graag een bord met bestek. Ik zou het zelfs niet erg vinden als ik ’s middags uit hetzelfde bord at als van het ontbijt. Ik ben een student, wat wil je?

Heb je een vreemde slaapgewoonte?

Ja! Ik slaap steeds met een blinddoek. Het is begonnen bij mijn vriend omdat hij geen gordijnen in zijn kamer had en ik in de zomer steeds zo vroeg wakker was. Maar ook in het donker merkte ik dat ik met de blinddoek mijn ogen beter dichthoud en beter in slaap val.

Slaap je aan de linker- of rechterzijde van het bed?

Geen idee van welke kant je dan naar het bed moet kijken… maar als je voor het bed staat, slaap ik het liefste links. Toen mijn vriend een tweepersoonsbed in zijn kamer kreeg, besliste hij dat ik de linkerkant moest nemen. En dat is ongewijzigd gebleven. Als ik en mijn vriend echter samen slapen gaat het meestal zo:

Her side his side
@bron

Slaap je met lichtje aan?

Liefst niet! Zo donker mogelijk, graag! Maar zoals ik al eerder zei, slaap ik met een blinddoek. Dus als mijn vriend nog tot ’s nachts voor school werkt, laat hij vaak het licht aan. Ik merk er dan niks van.

Lees je op de wc?

Nauwelijks, ik spendeer mijn tijd liever achter mijn bureau al werkend voor school. Maar ja dan zit ik waarschijnlijk nog steeds mijn tijd te verspillen aan een nieuw blogbericht of aan instagram. *zucht*

Blote voeten, schoenen, kousen of pantoffels?

Pantoffels all the way. Die zitten gewoon te comfy en aangezien ik een echte koukleum ben, is dat een goede oplossing tegen bevroren tenen.

Start je de dag met koffie of thee?

Water! Koffie doet mijn maag keren en van thee moet ik te veel plassen. Maar ik zou maar al te graag met een kopje koffie mijn dag beginnen!

Eet je altijd hetzelfde ontbijt of regelmatig iets anders?

Steeds een boterham met hagelsslag, of zoals ze in België zeggen ‘muizenstrontjes’.

Sta je vaak op de weegschaal?

Nee, ik word er enkel ongelukkig van. Je gewicht is maar een getal, toch? Zolang ik me niet dik voel, kruip ik er niet op.

Welke van je gewoontjes kunnen andere mensen wel eens ergeren

Nagelbijten. Het komt en gaat. Als er weer een stressvolle periode aankomt, lak ik mijn nagels zodat ik er weer even niet op bijt en dan gaat het weer weg. Maar het helemaal afleren? Nooit.

Singing in car
@bron

Heb je vreemde gewoontes tijdens het rijden

Ik ben 90% van mijn tijd beschaamd voor mijn zangstem, behalve achter het stuur.

Wat zou je zelf als je beste gewoonte omschrijven?

Steeds mensen achter de kassa een fijne dag wensen. Ik zeg het steeds zelf als ik achter de kassa sta. Wanneer mensen dan terugzeggen ‘voor u ook’, dan maakt me dat oprecht even gelukkig. Daarom wens ik het steeds ook andere kassiersters, ook al kreeg ik niet eens een glimlach van hen.

Pistolet
Dit is horror @bron

Welke rare gewoontes had je zelf niet door tot iemand je erop wees?

De hoekjes kaas op mijn pistolet omplooien. Dat leek me toch de normaalste zaak van de wereld? Wie kan er nu een ronde pistolet eten met een vierkantig stukje kaas?

Welke gewoontes vindt je lief/huisgenoot volgens jou best irritant?

Mijn lief houdt voor de 100% van me en vindt me nooit maar dan ook nooit irritant 😉

breaking-bad-habits
@bron

Welke slechte gewoontes heb je kunnen afleren?

Duimzuigen. Als kind, welteverstaan. Toen de tandarts me als klein meisje zei dat mijn tanden scheef gaan groeien door dat duimzuigen, stopte ik van de ene dag op de andere. Cold turkey. Vier beugels later is het goed gekomen.

 

Zo, dit was mijn eerste tag, ik hoop dat jullie hem met veel plezier gelezen hebben! Neem hem gerust over!

Groetjes

Victoria

34 thoughts on “Vreemde gewoontes tag

  1. Misschien neem ik hem eens over eens ik terug ben uit vakantie :-). Ik kan tegenwoordig enkel nog slapen met oordopjes terwijl er vroeger bij wijze van spreken een fanfare naast mijn bed mocht staan 😉

    Liked by 2 people

  2. te veel
    als ook de pintjes

    maakt me niet uit

    slaap prima , overal

    in de midden

    donker

    nee

    ligt er aan waar ik loop

    koffie

    meestal 2 gebakken eieren met bacon

    wel eens , ik weet dat ik te zwaar ben

    heb er nooit iemand over gehoord

    ik fiets en let goed op en geniet van het fietsen

    beleefd zijn is 1
    eigen afval mee naar huis nemen ipv in de natuur smijten

    geen

    geen

    roken

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

