Kregen we eerder al een bezoekje van aliens?

foto 2
@brond

Ik ben een grote fan van Buzzfeed, zeer grote fan zelfs volgens mijn vriend. Ik kan wel uren naar de kanalen van The Try-guys of naar Lady-like kijken. Een ander kanaal dat ik graag kijk is ‘Buzzfeed unsolved’. In die serie onderzoeken twee mannen enkele creepy geestenverhalen en buitenaardse wezens. Zo onderzoeken ze ook bijvoorbeeld onopgeloste verdwijningen of moordzaken. Zeer interessant! Daar bovenop is de ene een hevige gelovige van geesten en demonen en de ander is een groot scepticus, wat de video’s ook nog zeer grappig maken. Hun discussies zijn erg geestig (pun definitely intended)

Dit keer onderzochten ze drie zaken die buitenaards bezoek zouden bewijzen. Die theorie heet ‘ancient aliens’ en het idee is dat aliens enkele eeuwenoude beschavingen bezocht zouden hebben en zo hebben beïnvloed. Zo zou

foto 1.jpg
Een voorbeeld van aliens in hiërogliefen @bron

een stam in West-Afrika enorm precieze kennis over sterren hebben, maar geen enkele telescoop. De piramides van Gizeh verlangen ook een enorme kennis van de wiskunde, iets dat volgens velen niet haalbaar was voor Egyptenaren. Ook verschillende hiërogliefen of grottekeningen zouden naar aliens verwijzen. Aldus

De scepticus in de video daarentegen geeft als grootste argument dat kunst niet altijd bewijs is. Als men na het uitsterven van de mens enkele science-fictiondvd’s zou vinden, is dat nog geen bewijs dat de mens in aanraking kwam met aliens. Ook is het toch moeilijk in te schatten hoe slim Egyptenaren nu effectief waren?

Ik heb met opzet nog niet alle details besproken zodat het filmpje toch nog aangenaam zou zijn om te kijken. Dus wie het wil kijken, hier is het:

Ik denk het eerlijk gezegd van niet. Ik wil best wel geloven dat die Egyptenaren knappe koppen waren en echt wel zonder hulp een piramide konden bouwen. En zoals al eerder gezegd, kunst is geen bewijs. Ik moet echter wel toegeven dat de gelovers van de theorie wel een mooi hoopje argumenten hebben.

Wat denken jullie? Bezochten aliens onze planeet al eerder? 

Groetjes,

Victoria

30 thoughts on “Kregen we eerder al een bezoekje van aliens?

  1. Ik heb er ook geen idee van.
    Maar we mogen niet vergeten dat ze vroeger meer op de zon leefde en met de natuur elementen dan vandaag. De piramide is dan ook daarnaar geplaatst.

    De zon is als een uurwerk.

    Tekens in stenen wie gaat het ons vertellen van wie ze afkomstig zijn.
    Net als de graancirkels daar lange verhalen aan vast hangen.

    Aum Shanthi

    Liked by 1 persoon

  2. Mijn basis is dat we niet weten hoe ze achter die informatie gekomen zijn. Wij willen alles visueel bevestigd hebben tegenwoordig, en wetenschappelijk bewijs is leidend. Maar verliezen wij door die focus niet een deel van de werkelijkheid uit het oog?
    De fantasie laten leiden kan meer inzicht geven. Mooi logje 🙂

    Liked by 1 persoon

  3. Interessante discussie die altijd een discussie zal blijven. Ik kies er voor om er niet in te geloven, net zomin als in andere religieuze zaken.. ik heb het niet nodig in het heden, maar ik vind het wel leuk zo al die verhalen en speculaties :-). Ik ken buzzfeed enkel van de vele quizzen, wist niet dat er zoveel anders op te vinden was. Fijne post!

    Liked by 1 persoon

      1. Dat zal zeker zo niet zijn, maar de afstanden zijn in jaren niet uit te drukken en theoretisch onoverbrugbaar, dus gaan wij “hen” nu nog niet tegenkomen vrees ik…

        Liked by 1 persoon

  4. Ik zal hier een citaat toevoegen: “Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.”
    ― Arthur C. Clarke
    Ik hoop wel dat de mens niet het meest intelligente is dat het universum onveilig maakt.

    Like

Geef een reactie

