Mijn top 3 meest broken-heart nummers uit films

Musical en musicalfilms zijn helemaal mijn ding, maar dat wisten jullie misschien al wel? Vandaag ga ik mijn top drie overlopen van de nummers over een gebroken hart die mij konden beroeren.

3. On my own – Les misérables

On my own
bron

Éponine heeft in het haar leven nog niet makkelijk gehad en nu ze eindelijk verliefd wordt, vraagt hij haar om een meisje voor hem op te zoeken. Haar hart breekt dan ook in twee wanneer ze de twee bij elkaar gebracht heeft en hen hun liefdeslied moet aanhoren. In een eerder blogbericht heb ik mijn liefde voor Les Misérables al getoond en daarom opnieuw: een ode aan deze prachtige musical.

I love him
But every day I’m learning
All my life
I’ve only been pretending
Without me
His world will go on turning
A world that’s full of happiness
That I have never known

2. Evermore – Beauty and the beast (2017)

Dankzij dit nummer heb ik deze blog geschreven. Ik ben hem onlangs in de cinema gaan

Evermore.jpg
bron

zien en bij dit nummer kwamen de tranen toch al snel naar boven. Belle is net het kasteel ontvlucht om haar vader te redden en Beest vreest dat ze nooit meer terug zal komen. Prachtig gedaan gewoon.

Now I know she’ll never leave me
Even as she runs away

She will still torment me, calm me, hurt me
Move me, come what may

1. Tango de Roxanne – The moulin Rouge

Tango
bron

Christian wordt verliefd op een beeldschone courtisane Satine. Maar aangezien zij een courtisane is, moet ze nog steeds haar job vervullen. Die gedachte kan Christian niet aan. Wat ik zo mooi vind aan dit nummer? De wanhoop in Christians stem in combinatie met een kleurrijke tango.

Why does my heart cry?
Feelings I can’t fight
You’re free to leave me, but just don’t decieve me
And please believe me when I say I love you

Wat vinden jullie van mijn top 3? Wat zijn jullie favoriete broken-heartnummers?

6 thoughts on “Mijn top 3 meest broken-heart nummers uit films

  1. Oooh, die tango van Moulin Rouge vind ik een schitterend nummer. Het overtuigde zelf de echtgenoot, die helemaal niet van musicals houdt, om de film te bekijken. Disney heeft een aantal prachtige liedjes in hun tekenfilms, al zijn die niet meteen van het broken-heart genre. Out of reach van Gabrielle uit de eerste Bridget Jones film vind ik op dat vlak wel mooi.

    Liked by 1 persoon

  2. ha die Victoria
    het zijn alle grote artiesten die dit kunnen doen
    ik ben een muziek barbaar , weet er te weinig van om een oordeel te vellen

    ben blij met je lieve reactie 🙂
    wandelen is meer mijn ding , als ook fietsen

    fijne avond groet

    Liked by 1 persoon

  3. Ik kreeg kippenvel tijdens de trailer van Heartburn, vanwege Carly Simons ‘Coming around again’. Het nummer destijds (way back inmiddels) grijs gedraaid. Film nooit gezien 🙂

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

