Hoe een musical mij zó kon ontroeren

Mijn zicht op het theater. Niet slecht!

In een eerder blogbericht vertelde ik over mijn trip naar Londen (en dat lees je hier). Ook zei ik daar dat ik naar een musical geweest ben. Ik heb er Les Misérables gezien, gebaseerd op het boek van Victor Hugo. Hij heeft er twintig jaar aan geschreven en het boek wordt dan ook gezien als een klassieker van formaat! Vandaag zou ik jullie wat meer willen vertellen over de langst lopende musical van Londen.

Hoe kwam ik erop om Les Misérables te gaan kijken?

In 2012 kwam de film Les Misérables uit. De nummers werden live opgenomen tijdens

IMG_6408.JPG
Queens Theatre

de filmopnames zelf en niet in een studio en dat geeft de film zeker extra karakter. Het verhaal sprak me onmiddellijk aan en ik kwam de cinema buiten met een nieuwe lievelingsfilm. Later kocht ik de dvd en speelde hem opnieuw en opnieuw en opnieuw. Ook schafte ik me de musical op dvd aan. Ik heb het boek zowel in het Nederlands als in het Engels gelezen. Ik krijg gewoon maar geen genoeg van het verhaal.

Het verhaal?

Het is te ingewikkeld om in het kort uit te leggen. Het is een verhaal over slavernij, ellende, liefde en revolutie. Hier kan je de trailer van de musical bekijken:

En hier is de trailer van de film:

De ervaring

Een gelukkige Victoria met uiteraard een souvenir uit de shop!

Het was gewoon NOG beter dan ik me had kunnen voorstellen! Met een draaiend podium en een fantastische cast was het werkelijk een prachtvoorstelling! Voor mij was het letterlijk 2,5 uur puur kippenvelmoment. De hele tijd kneep ik in mijn vriends hand. Er stroomde bijna geen bloed meer door. Bij elk emotioneel moment liepen er tranen over mijn wangen. Dat had ik nog nooit meegemaakt. De film is een rollercoaster aan emoties, maar het had me nog nooit laten huilen. De musical slaagde er meerdere keren in. Na de musical huilde ik van geluk.

Het bovenste item van mijn bucketlist is geschrapt. Op naar een nieuw item om af te schrappen.

De musical heeft me werkelijk geraakt, op zoveel ondenkbare manieren. Hebben jullie al eens een musical gezien? Wat was jullie ervaring?

Muzikale groetjes,

Victoria

20 thoughts on “Hoe een musical mij zó kon ontroeren

  1. Super leuk dat je daar geweest bent! Al helemaal in Londen. Maakt de ervaring toch net even extra bijzonder. Afgelopen zomer ben ik naar de musical Belle en het Beest geweest, deze zomer staat The Lion King op de planning. Disneymusicals blijven toch ook erg leuk!

    Liked by 1 persoon

  2. Ik ben 15 jaar geleden ofzo ook naar Les Miserables gaan kijken in Londen. Wat een heerlijke ervaring was me dat, ik speelde dat muziekstuk toen net zelf in de harmonie waar ik meespeelde. Dat zorgde ervoor dat ik echt keihard gefascineerd was!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

