Poef patat! Pijl in uw gat!

Geïntrigeerd door de titel? Moest u even giechelen? Missie geslaagd. Dit was onze groepsnaam voor onze Archery Battle. “Archery Battle, wat is dat?” hoor ik denken. Eigenlijk is dat paintball met pijl en boog. Het klinkt avontuurlijk en dat was het zeker en vast. Zelfs twee dagen later kon ik nog geen trappen doen van de spierpijn! Maar het was het allemaal waard, want ik voelde me voor één dagje Katniss Everdeen!

Spelregels

In het midden van het veld ligt de veilige zone. Aan het begin van het spel liggen daar pijl en bogen. Vanaf het startschot is gewoon spurten om zo snel mogelijk je boog te pakken. Wat is het doel van het spel? Je krijgt punten als je met pijlen een doel kan raken. Je krijgt pas een punt als je een rond schuimpje uit het doel kan schieten. Uiteraard kan je ook op je tegenstanders richten, want wie geraakt is moet eruit. Als een doel geraakt wordt, mag er één speler langs de kant terug. Dat is de essentie.

2017-03-26 09.44.20 1.jpg
Zo zag een van de velden eruit

De eerste ronde

Ik ga altijd heel hard op in spelletjes. Dat werd in de jeugdbeweging al duidelijk. Als ik ergens voor ga, smijt ik me volledig. In de eerste ronde klungelde ik heel hard met de boog. Er werd namelijk nooit echt uitgelegd hoe je de boog precies moet hanteren.  Ik hyperventileerde. Die stomme boog wilde maar niet schieten. De paintballhelm maakte het me ook moeilijk om te ademen. Na enkele keren proberen had ik het door. Ik verschool me achter de obstakels en vuurde op rustige momenten mijn pijlen af. Het was routinewerk. Bukken, laden, rechtstaan schieten, bukken enz. Ik raakte elke keer het doel, maar het stomme ronde schuimpje ging er maar niet uit. Ik werd er moedeloos van.

2017-03-26 09.44.32 1.jpg
Door de EHBO-medewerker volledig ingepakt

Man ik was nerveus! Ik wilde me volledig geven. Ik wilde er niet als eerste uit. Na een tijdje had ik pas door dat ik de enige van mijn team nog in het spel zat. Ik was enorm blij toen de eerste match teneinde was. Ik had een kwartier nodig om te kalmeren. Maar die adrenaline was fantastisch! Het was zelfs zó fel, dat ik niet eens voelde dat ik gekwetst was. De boog had een wondje achtergelaten. Hop, naar de EHBO, want de volgende ronde zou het enkel erger worden.

De rest van de rondes?

In totaal ben ik maar twee keer geraakt, van de vier matches! Ook telkens pas op het einde. Dus ik vind persoonlijk dat ik het wel goed heb gedaan. Ik heb alles gegeven wat ik had. Ondanks al die moeite, verloren we elke match.

Enkel de laatste ronde wonnen we, omdat we iedereen eraan hadden geschoten. Het doel bleef moeilijk doen. Ook had iemand van ons team haar voet verstuikt. Toch wilde ze nog meespelen. We moesten de pijlen gewoon naar haar gooien en ze zou wel altijd op dezelfde plaats blijven schieten. Wat een dedication!

Het terrein

Processed with VSCO with p5 preset

De speelvelden zagen er echt stoer uit. Elk veld had een autowrak waar we ons achter konden verstoppen. Ook waren er zelfs rookblazers om nog een brand te faken. Nog wat houten paletten om te schuilen. Het zag er echt uit als een slagveld! De muziek die er gedraaid werd kwam allemaal van ‘two steps from hell’. Wie deze groep niet kent, het zijn allemaal epische klassieke nummers. Het maakte de matches nog intenser! Wie er zich nog steeds niets bij kan voorstellen: 

Ook de rest van het park zag er adembenemend uit! Na de matches zijn we nog een rondje gaan wandelen en het was er echt rustgevend en mooi. Het recreatiepark heette ‘Blaarmeersen’ en ligt bij Gent. Zeker een aanrader om eens te gaan wandelen.

Conclusie van de dag?

Ik heb me prachtig geamuseerd, ook al maakte ik me te druk in de matches. Ik stond wild van de adrenaline en speellust. Maar ik vind het niet erg dat we laatst geëindigd ben. Deelnemen is belangrijker dan winnen. En ja, dat is enkel iets dat verliezers zeggen, ik weet het.

2017-03-26 09.44.37 1.jpg
Een bijschrift invoeren

Hebben jullie het al eens gespeeld? Of hebben jullie al eens met pijl en boog geschoten?

Groetjes,

Victoria

17 thoughts on “Poef patat! Pijl in uw gat!

  1. dat is een pracht ervaring geweest
    op het hyperventileren na
    dat is een paar maal , toen ik nog niet wist wat het was , bijna m’n dood geweest pppfffttt

    geef de spiertjes van welke je vast het bestaan niet wist , maar een welverdiende rust
    en geniet de dag

    Liked by 1 persoon

      1. Voor zover ik mij herinner ging dat redelijk. T was ook gewoon maar een korte initiatie, maar ik slaagde er toch in het doel te raken. Mijn beste vriend ging dan eens met veel bravoure tonen dat mannen het beter kunnen en schoot vervolgens los de bomen in :-).

        Liked by 1 persoon

Geef een reactie

