Motivatie vinden op Youtube, mijn top 5!

Ik heb al eens een blogbericht aan mijn studie gewijd en ik ben er zeker van dat er nog blogberichten hierover zullen volgen. Ik voel mezelf zoals op een rollercoaster. Het ene moment ben ik helemaal niet gemotiveerd en moet ik me forceren me achter mijn bureau te zetten. Andere momenten (zoals vandaag) zie ik alles weer zitten. Het schommelt iets te hard en ik weet niet hoe ik mezelf op sommige momenten kan motiveren. Youtube kan daarbij wel helpen. Bij deze: een top 5 van mijn favoriete motivatienummers.

5. I’m not afraid – Eminem

Normaal gezien ben ik écht écht écht geen rap-fan. Eigenlijk nog steeds niet. Maar dit nummer van Eminem vind ik echt goed. Het is al eventjes oud, toch blijft het een goed nummer.

And I just can’t keep living this way
So starting today, I’m breaking out of this cage
I’m standing up, I’ma face my demons
I’m manning up, I’ma hold my ground
I’ve had enough, now I’m so fed up
Time to put my life back together right now!

4. The show must go on – Queen

Persoonlijk een van mijn favoriete Queen-nummers. De gedrevenheid in Freddy’s stem brengt me steeds in ontroering. En eigenlijk heeft hij gelijk. Ik ben hier nu aan begonnen, the must go on. Ook de versie van de film ‘Moulin Rouge!’ bevalt me wel. Prachtscène.

The show must go on
Inside my heart is breaking

My make-up may be flaking
But my smile still stays on.

3. I can go the distance – Michael Bolton (Hercules)

Uiteraard moet hier toch ook een Disneyliedje bij, toch? Hercules zoekt in dit nummer een plaats waar hij thuis hoort. Hij vraagt zich af hij dat ooit zal vinden. Dat gevoel heb ik ook. Heb ik wel de juiste richting gekozen? Zal ik ooit dat gevoel hebben?

I have often dreamed of a far off place
Where a hero’s welcome would be waiting for me
Where the crowds would cheer, when they see my face
And a voice keeps saying this is where I’m meant to be
I’ll be there someday, I can go the distance
I will find my way if I can be strong

2. This is my fight song – Rachel Platten

Ik hou wel van de directheid van dit lied. Het zit ‘m ook volledig in de titel. Ze gebruikt mooie metaforen om te omschrijven hoe het voelt. Zonder afwijken gaat ze recht op haar doel af.

Like a small boat
On the ocean
Sending big waves
Into motion
Like how a single word
Can make a heart open
I might only have one match
But I can make an explosion

 

1. Sound the Bugle now – Bryan Adams

Ik heb er al gesproken in een vorig blogbericht: mist. Het is de muziek voor de film : Spirit Stallion of the Cimarron. Het nummer wordt gespeeld als de hengst op de trein stapt. Voor de zoveelste keer gevangen. Hij geeft het vechten op. Maar net op tijd denkt hij weer aan thuis.  Het beschreef perfect hoe ik me voelde en het helpt me erdoor. Elke keer als ik er naar luister, laat ik wel een traantje, maar dat lucht af en toe op.

Sound the bugle now – tell them I don’t care
There’s not a road I know – that leads to anywhere
Without a light I fear that I will stumble in the dark
Lay right down – decide not to go on
Then from on high – somewhere in the distance
There’s a voice that calls, “Remember who you are”
If you lose yourself – your courage soon will follow
So be strong tonight – remember who you are

Wat vinden jullie van mijn lijst? Hebben jullie nog andere aanraders voor mij? 

Groetjes Victoria


.

12 thoughts on “Motivatie vinden op Youtube, mijn top 5!

Geef een reactie

