Laat Valentijn romantisch blijven 


Ik kijk er al eventjes naar uit. Eindelijk zal ik Valentijn kunnen vieren, want de vorige jaren stond er steeds iets in de weg. 

“Valentijn is stom. Valentijn is te commercieel. Je moet je partner elke dag graag zien.” Dat hoor ik wel vaker, maar ik snap niet altijd waarom mensen dat zeggen. Laat me in 2 alinea’s Valentijnsdag verdedigen.

Valentijn is te commercieel

Ja ik weet het. De winkels liggen vol rozenblaadjes, hartjesvormige voorwerpen en veel chocolade. Maar is dat nu niet zo met andere feestdagen? Vaak wordt de kerstverlichting al bovengehaald als Halloween net voorbij is. Wat is het verschil met Valentijn?

Je moet elke dag van je partner houden

Ja, da’s waar en dat doe ik ook. Net zoals iedereen die Valentijn viert, toch? Moeten we ook niet vaker onze ouders in de bloemetjes zetten buiten op vader- en moederdag? Moeten we niet vaker met familie samenkomen buiten op Kerstmis? Moeten we niet vaker aan vrede denken buiten wapenstilstand? 

Dus

Ik vier  graag Valentijn. Alleen gaat Valentijn steeds vaker over de geëmancipeerde single. Niets mis mee natuurlijk, maar ik vier het gewoon graag zonder me er te moeten voor te schamen. 

Zo. Mijn hart is gelucht. Vieren jullie valentijn? Of ook eerder tegenstander? 

18 thoughts on “Laat Valentijn romantisch blijven 

  1. Ik ben zelf niet een grote voorstander van valentijnsdag, maar het is wel leuk om af en toe even iets extras te doen, ook al is het klein! Ik vind dat zo’n dag daar niet voor nodig zou moeten zijn en dat je uit jezelf wat moet doen door een keer een taart te bakken en klein cadeautje te geven of gezellig uit eten te gaan! Maar als de dag er toch al is, waarom zou je dan niets leuks doen 😉😁

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

