Herleef de herinnering

2017-01-27 08.18.18 1.jpgEnkele dagen geleden postte ik nog een bericht over mijn achteruitgang. Ik verloor mijn tekenkunsten door universiteit. Studeren nam teveel tijd in beslag waardoor zowat al mijn hobby’s eraan moesten geloven. (dat bericht kan je hier lezen). Dezelfde dag nog kreeg ik een bericht van een vriend, hij vroeg me of ik vervangleiding wilde zijn op mijn voormalige Chiro*. Alle leiding zit inmiddels middenin de examenperiode.

 

 

Het leek alsof het lot het met opzet deed. Onmiddellijk stemde ik in. Bijna meteen na het bericht ging ik op zoek naar mijn oud uniform. Tot mijn verbazing paste het rokje nog. Nog straffer dan dat: het was zelfs een beetje te groot! 2017-01-29 11.28.13 1.jpg

Het is nu zondagavond. Ik ben net terug van de werking en het was fantastisch. Ik gaf leiding aan de jongste groep. Met 33 man waren ze! Het was hectisch, maar wel echt leuk. Ik kon veel bijbabbelen met mijn vrienden die nu allemaal leiding zijn. Ik was vergeten hoe leuk ik het zelf vroeger had op de chiro. Ik was vergeten hoe hard ik het eigenlijk miste. Ik was vergeten dat er nog steeds chirospirit in mij zit. Het voelde goed om een herinnering nog eens te beleven.

Fijne zondag nog iedereen!

Groetjes

Victoria

*Voor mijn Nederlandse lezers: Chiro is een soort jeugdbeweging die elke zondag activiteiten organiseert voor verschillende leeftijdsgroepen.

 

 

 

One thought on “Herleef de herinnering

Geef een reactie

